TBI Bank оглави две банкови класации по ефективност и устойчивост на Капитал

23.04.2018    Share +

TBI Bank е №1 в класациите „Ефективност и рентабилност“ и „Устойчивост и динамика“ на специалното издание на Капитал К10 „Най-добрите банки“ за 2017 г. Вестникът подрежда банките в България по критерии като стабилност и риск, ефективност и рентабилност, устойчивост и динамика.

Благодарение на профила си в потребителското кредитиране и добрите резултати по ключовите за класацията „Ефективност и рентабилност“ показатели, TBI Bank изпреварва миналогодишния лидер ДСК. Водещи за първото място са показатели като нетен лихвен марж, съотношение на разходи и приходи, печалба преди обезценки/активи, възвращаемост на активите и на собствения капитал.

Банката оглавява и класацията „Устойчивост и динамика“, като измества дългогодишния лидер в категорията Прокредит банк. Челното класиране на TBI Bank се дължи на високия нетен лихвен марж, идващ от потребителските кредити, и бързия растеж, който генерира стабилен приход от такси и комисиони.

През 2017 г. TBI Bank заема 9 място в общата класация на банките в България, направена от К10. Изданието включва интервю с Питър Барон, изпълнителен директор на TBIF Financial Services, компанията-собственик на TBI Bank, който казва, че програмният код ще е новият задължителен чужд език за банковите служители. Барон споделя, че TBI Bank не е тук, за да поставя едногодишни рекорди, а да изгради устойчив бизнес. Думите му се потвърждават от първото място и в класацията по устойчивост.

Денис Горбунов, Главен финансов директор, коментира резултатите:

“Групата на TBI постигна рекордни резултати и се изкачи до първото място на пазара от гледна точка на ефективност. Консолидираната ни печалба по IFRS за 2017 г. е 19.9 млн. евро, което е почти 20% ръст спрямо 2016 г. Водещите двигатели са стабилното представяне на бизнеса, което доведе до значителен ръст в портфолиото ни от потребителски кредити (39% спрямо 2016), като в същото време запазихме цената на риска и оперативните разходи под контрол. Нашата цел е да продължим да самофинансираме всичките ни проекти, свързани с дигитализацията, за да се превърнем в дигитална банка от следващо поколение.“ 

Контакти

Център за обслужване на клиенти
0700 17 571 / *8242

Работно време:
Понеделник - Петък | 08:00 - 20:00 

Събота - Неделя | 10:00 - 18:00 

График в периода на коледните и новогодишни празници:
24, 25 и 26 декември | неработни дни
31 декември | 08:00 - 14:00 ч.

Весели Празници!

Офис мрежа

Централен офис

1421 София, България,
ул. Димитър Хаджикоцев 52-54